Jak się odchudzać, żeby nie mieć obwisłej skóry? 5 skutecznych porad!

Chcesz schudnąć i zależy Ci na szybkich efektach? Z drugiej strony pojawia się u Ciebie obawa o efekt obwisłej skóry, jeśli w niedużym odstępie czasu zgubisz dużo kilogramów? Doskonale wiem, że nadmiar skóry po odchudzaniu może Cię przerażać, ale co jeśli powiem Ci, że wcale nie musisz się tego bać, bo mam kilka skutecznych porad, dzięki którym po zakończonej redukcji Twoja skóra nadal będzie jędrna i elastyczna.

Problem nadmiaru skóry po odchudzaniu najczęściej dotyka osoby, które mają dużą nadwagę lub otyłość i tych kilogramów jest naprawdę sporo do zrzucenia. A więc im więcej masy ciała chcesz się pozbyć, tym mocniej musisz skupić na tym, aby uniknąć efektu obwisłej skóry. Nie martw się, jest na to wiele sposobów, a ja przedstawię Ci 5 najskuteczniejszych.

 

Od tego zacznij swoje odchudzanie!


Dobierz dla siebie bezpieczny deficyt kaloryczny – wiem, że każda z nas chciałaby efekty na już, ale niestety pośpiech nie będzie sprzymierzeńcem osiągnięcia ładnej i smukłej sylwetki.
Im szybciej będziesz tracić kilogramy, tym szanse na to, że Twoja skóra nie zdąży się do tego zaadaptować, są większe. Musisz pamiętać o tym, że Twoja skóra przystosowywała się do Twojej aktualnej masy ciała przez lata, więc w przypadku szybkiej utraty kilogramów nie będzie to możliwe, aby skurczyła się ona tak szybko. Wtedy jej nadmiar po prostu zostanie.
Dlatego nie decyduj się na głodówki, diety sokowe, detoksy i spożywanie 1000 kcal w ciągu dnia. Nie będzie to korzystne ani dla Twojego zdrowia, ani dla wyglądu Twojej sylwetki. Za zdrowe tempo utraty kilogramów w skali tygodnia przejmuj około  0,5-1% aktualnej masy ciała.

Zadbaj o jakość swojej diety – oprócz odpowiedniej kaloryczności, zadbaj również o to, jak wygląda Twoja dieta. Im mniej przetworzonej żywności będziesz spożywać, tym Twoja skóra będzie w lepszej kondycji i unikniesz efektu, którego tak bardzo się obawiasz. Zwróć uwagę na odpowiednią ilość białka, tłuszczów i węglowodanów w swojej diecie. Dodatkowo, spożywaj produkty, które pomogą Ci zachować elastyczność skóry. Będzie to żywność bogata w witaminę C, np. czarna porzeczka czy czerwona papryka i produkty zawierające dużą ilość kwasów omega-3, czyli tłuste ryby morskie, olej lniany lub orzechy włoskie.

 

Ruszaj się!


Postaw na trening oporowy – to właśnie regularna aktywność fizyczna, a w szczególnie treningi oporowe pozwolą Ci zachować jędrną i elastyczną skórę. Wiem, że najczęściej w trakcie redukcji wiele z Was decyduje się tylko na cardio, bo przecież chodzi o spalenie dodatkowych kalorii, a nie wyrobienie sobie mięśni. Jasne, cardio może być pomocne w procesie kształtowania sylwetki, ale najskuteczniejszy będzie treningi oporowy. To on pomoże zapobiec efektowi obwisłej i luźnej skóry, a w zamian za to sprawi, że Twoja sylwetka będzie wyglądać smukło i kobieco.

Roluj się –  roller to wałek do masowania ciała, który pomoże Ci poprawić elastyczności skóry. Uciskanie skóry w trakcie takiego masażu przyczynia się do lepszego przepływu krwi, który z kolei warunkuje sprawny transport cennych substancji odżywczych do skóry. Dobrze odżywiona skóra szybko adaptuje się do procesów naprawczych oraz syntezy kolagenu, czyli białka odpowiadającego za gęstość i elastyczność Twojej skóry. Nic tylko się rollować! 

 

Regularnie sięgaj po łyk wody!

 

Pamiętaj o nawodnieniu – samo w sobie picie odpowiedniej ilości wody jest bardzo ważne, jeśli chodzi o odchudzanie i zachowanie prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak oprócz tego ma ono także duże znaczenie w kontekście jakości Twojej skóry. Na pewno słyszałaś, że picie odpowiedniej ilości wody pomaga również w walce z cellulitem, który niejednej z nas spędza sen z powiek. Dlatego jeśli chcesz, aby Twoja skóra nie była obwisła i zachowała dobrą jakość, pij w ciągu dnia minimum 1,5 l wody. Odpowiednia podaż płynów pozwoli na szybszą adaptację organizmu do zmiany masy ciała.

Wiesz już, jak bezpiecznie i skutecznie powinnaś się odchudzać, aby nie martwić się efektem obwisłej skóry. Jeśli zastosujesz moje rady i uzbroisz się w cierpliwość w czasie redukcji, to Twoja skóra pozostanie jędrna i elastyczna, a Ty w końcu osiągniesz wymarzoną sylwetkę. 

Jeśli jednak czujesz, że sama nie dasz rady odpowiednio zaplanować swojej diety i treningu, chętnie Ci w tym pomogę. Sprawdź na stronie moją ofertę indywidualnie dobranej diety oraz treningu i bierzemy się do działania! 

Podziel się wpisem z innymi:

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

5 najważniejszych zasad skutecznego treningu pośladków

Silne, kształtne i uniesione pośladki to cel, a nierzadko też marzenie wielu kobiet. Wdrażamy dietę, treningi, aby nie były one płaskie i rozleniwione. Jednak sam trening wykonany w sposób nieprzemyślany nie będzie wystarczający. Powinien być przygotowany tak, aby przynosił pożądane efekty i kształtował odpowiednio nasze mięśnie. Skuteczny trening to podstawa dobrych efektów.

Czytaj więcej »