Jak znaleźć czas na trening mając małe dziecko?

Pierwsze miesiące z nowonarodzonym dzieckiem są dla wielu kobiet najpiękniejszym czasem w ich życiu. Wiele młodych mam spędza ze swoim dzieckiem cały dzień. Jednak w pewnym momencie pojawia się chęć powrotu do dawnej sylwetki, tylko jak znaleźć czas na trening?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek treningów po porodzie koniecznie trzeba skonsultować się z lekarzem. Dopiero po potrzymaniu jego zgody można myśleć o szukaniu czasu na trening. Warto również skonsultować się z fizjoterapeutą uroginekologicznym, który dokładnie sprawdzi w jakim stanie jest mięsień prosty brzucha oraz mięsnie dna miednicy i w razie potrzeby poleci odpowiednie ćwiczenia rehabilitacyjne oraz podpowie jakich ćwiczeń unikać.

Jeśli się okaże, że wszystko w porządku i można zaczynać to wiele kobiet właśnie na tym etapie zatrzymuje się. Opieka nad małym dzieckiem pochłania wiele czasu i energii. Jednak to nie znaczy, że nie możemy spróbować. Nawet mając małe dziecko można znaleźć czas na trening. W końcu dla chcącego nic trudnego, prawda?

Pierwsza bardzo prosta rada – ćwicz z dzieckiem!

Dzieci uwielbiają ruch, a także przyglądanie się co ich mama właśnie robi. Puść ulubioną muzykę dzieciątka i ćwicz w rytm tej muzyki. Jeśli Twoje dziecko jest już troszeczkę starsze, może będzie chciało Cię naśladować? Przecież nie ma fajniejszej zabawy niż powtarzanie tego, co robi mama. Jeśli dziecko naprawdę nie może wytrzymać chwilki bez mamy jest na to sposób. Bierzemy dziecko na ręce i ostrożnie robimy ćwiczenie naturalnym, przesłodkim obciążeniem.

Nie ma lepszego cardio niż szybkie spacery z wózkiem

Każdą chwilę można wykorzystać na zrobienie dodatkowego cardio. Świetną okazją do tego będą szybkie spacery z dzieckiem w wózku.

Dziecko śpi, wieczór, serial i… trening

Wieczorem, kiedy nasze dziecko już śpi i mamy chwilkę dla siebie można ją aktywnie wykorzystać. Przy ulubionym serialu można wykonywać ćwiczenia. To świetne połączenie, przyjemne z pożytecznym.

Jeśli ktoś oferuje pomoc, przyjmij ją

Jeśli babcia czy dziadek chcą zająć się maluszkiem, pozwól im na to. Będziesz miała pewność, że Twój skarb jest pod dobrą opieką i będziesz mogła skupić się na sobie. W tym czasie możesz na spokojnie udać się np. na siłownię czy zajęcia fitness.

Nie musisz robić wszystkiego na raz

Jeśli nie jesteś w stanie wygospodarować tyle czasu, żeby zrobić cały trening podziel go na krótsze części. Przykładowo, rano zrób 30 minut ćwiczeń na dolne partie ciała, a po południu 15-20 minut ćwiczeń na górne partie ciała. Wieczorem, jeśli będziesz miała jeszcze czas i ochotę możesz zrobić ćwiczenia rozciągające lub jogę.

Wykorzystuj czas, kiedy to tata zajmuje się dzieckiem

Często żyjemy w przeświadczeniu, że nie ma lepszego opiekuna dla naszego dziecka niż my same. Pamiętajmy, że ojcowie też wspaniale sobie radzą z opieką nad maluszkami. Pozwól, żeby to tata zaopiekował się maluszkiem i wykorzystaj wolną chwilę na trening.

Całodobowa siłownia

Rozwiązanie dla wytrwałych to pójście na siłownię bardzo wcześnie rano albo naprawdę późnym wieczorem, gdy dziecko śpi. Niektóre dzieci dają się wyspać rodzicom i nie wstają o 4 rano. Jeśli masz to szczęście możesz z tego skorzystać i wybrać się na siłownię, która jest otwarta całodobowo o nietypowej porze.

Każdy ruch jest ważny!

Małe dzieci uwielbiają biegać, tańczyć, ścigać się… Aktywna zabawa z dzieckiem też może być formą treningu.

Wskazówka, którą wszyscy znamy – obowiązki domowe

Przecież nikt nie powiedział, że przysiady, które wykonujesz, gdy układasz zabawki dziecka na półkach nie są tak samo skuteczne, jak te które wykonujesz w pełnym skupieniu na siłowni. Każda czynność, mycie podłogi, okien, naczyń, odkurzanie czy składanie ubrań angażuje do pracy nasze mięśnie.

Pamiętaj o tym, że zdrowa i szczęśliwa mama, to szczęśliwe dziecko. Dlatego jeśli tylko chcesz znajdź czas na trening. Skorzystasz na tym nie tylko Ty. 

Podziel się wpisem z innymi:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

Dlaczego niektóre kobiety nigdy nie wracają do formy sprzed ciąży?

W czasie ciąży w ciele kobiety zachodzi wiele zmian. Nawet bardzo aktywne i zadbane kobiety po ciąży skarzą się, że ciężko im wrócić do formy. To prawda, jest to trudne, ale nie jest niemożliwe. Wiele młodych mam prędzej czy później wraca do figury sprzed ciąży. Jednak niektóre kobiety nigdy nie wracają do formy. Czemu tak się dzieje?

Czytaj więcej »

Jak schudnąć po ciąży?

Większość młodych mam zmaga się z dodatkowymi kilogramami, które za wszelką cenę chcą zrzucić i wrócić do formy sprzed ciąży. Dbanie o zdrowie i ciało są bardzo ważne, ale pamiętaj, aby dać sobie na to czas. Żeby schudnąć po ciąży potrzebujesz czasu i odpowiedniego planu działania.

Czytaj więcej »

JAK UZYSKAĆ TALIĘ OSY?

Wąska talia-marzenie większości kobiet. Skąd taki fenomen talii osy? Przede wszystkim taka sylwetka-szersze biodra, ładny biust i szczupła talia to najbardziej pożądany typ sylwetki u kobiet.

Czytaj więcej »

CIĄŻA WOLNO-NIE WOLNO?

Ciąża to okres, który dla wielu kobiet jest dobrym momentem na dokończenie rożnych spraw, zaczęcie nowych projektów czy zadbanie o siebie. Osobiście mam nieco więcej czasu

Czytaj więcej »