Jak dbać o aktywność, będąc zapracowaną mamą?

Myślisz, że nie możesz spełniać się w roli pracującej mamy i uprawiać regularnej aktywności fizycznej? Czujesz, że w tym pędzie przestałaś zauważać samą siebie? Gdy dziecko wyznacza rytm życia, a obowiązki w pracy nie pozwalają Ci odetchnąć, musisz wiedzieć, że to czas na zmiany! A co, gdybym powiedziała Ci, jak zadbać o aktywność fizyczną, będąc zapracowaną mamą? Są na to sposoby, dzięki którym Twoje samopoczucie, zdrowie, jak i kondycja będą w rewelacyjnej formie.

 

Dlaczego tak ważna jest regularna aktywność fizyczna mamy?

Jednym z głównych i najważniejszych czynników zdrowotnych, poza prawidłowym sposobem żywienia, jest aktywność fizyczna. Będąc zapracowaną mamą, w szczególności musisz zwrócić uwagę na ruch, ponieważ wpływa on zarówno na sylwetkę, dobrą kondycję, ale przede wszystkim, stanowi profilaktykę wielu chorób.

Co więcej, regularna aktywność sprawi, że często nadwyrężony noszeniem dziecka kręgosłup zyska możliwość efektywnego wzmocnienia. W konsekwencji, dolegliwości bólowe zmniejszą się, a nawet ustaną.

Z tego względu, każda mama powinna podejmować się aktywności fizycznej, ponieważ jest ona niezmiernie ważnym elementem życia. 

 

Od czego zacząć?

Powrót do aktywności fizycznej po ciąży nie należy do łatwych zadań, jednak decyzja o wznowieniu treningów z pewnością poprawi komfort życia każdej mamy. Z tego względu, jeśli nie ma konkretnych przeciwwskazań zdrowotnych, warto zadbać o codzienną aktywność fizyczną i ją sukcesywnie wdrażać w plan dnia. Amerykańskie Stowarzyszenie Położników i Ginekologów (ACOG) wskazuje, że po okresie ciąży warto podejmować się ćwiczeń stopniowo.

Jeśli otrzymasz od specjalisty zielone światło do treningów, należy dobrze zaplanować swój trening. Jeśli wydaje Ci się, że potrzebujesz do tego karnetu na siłownię, specjalnego sprzętu czy co najmniej kilku wolnych godzin w ciągu dnia, to jesteś w błędzie! 

Wystarczy dobra organizacja i wygospodarowanie odrobiny czasu lub zaplanowanie go tak, aby połączyć obowiązki z aktywnością. 

 

Najlepszym ćwiczeniem dla zapracowanej mamy jest…

Każda dodatkowa i niezaplanowana aktywność będzie przy intensywnym tempie życia dobrym pomysłem. Coraz popularniejszą formą treningu zapracowanych kobiet stanowią różnego typu ćwiczenia z dzieckiem. Są one doskonałym sposobem połączenia przyjemnego z pożytecznym. Młode mamy mogą zadbać o swoje zdrowie, a równocześnie sprawować opiekę nad pociechą. Dlatego nawet spacer może być dobrą okazją do zrobienia treningu. Istnieje wiele przykładów ćwiczeń możliwych do wykonania na świeżym powietrzu. Może to być szybki marsz, przysiady, wypady lub krążenia ramion. 

Co więcej, wychodząc z dzieckiem na spacery, możesz zdecydować się również na bieganie z wózkiem. To jedna z najprostszych aktywności, którą możesz wykonywać przy okazji codziennych spacerów, które i tak muszą się odbyć. Dlatego w prosty sposób połączysz przyjemne z pożytecznym. Co więcej, podczas takiego treningu biegowego z wózkiem, możesz spalić niemało kalorii! Jeśli cierpisz na nadmiar obowiązków, jest to wygodna opcja. Nie musisz dostosowywać swojego planu dnia do godzin otwarcia siłowni, jak również nie potrzebujesz w tym czasie osoby do opieki nad dzieckiem.
Wystarczy dobry wózek, dziecko i Ty!

Jeśli wolisz ćwiczyć sama, to zaplanuj aktywność tak, aby nie kolidowała z koniecznością sprawowania opieki nad dzieckiem. Jednym z dobrych rozwiązań może być czas drzemki malucha lub pora wieczorna czy poranna. Jeśli to uwzględnisz i zaplanujesz trening w grafiku odpowiednio wcześniej, to jest większe prawdopodobieństwo, że dasz radę tę aktywność wykonać.

 

 

Pewnie już wiesz, dlaczego często powtarzany frazes ,,ruch to zdrowie” odnosi się również do pracującej mamy z intensywnym trybem życia. Proste i szybkie ćwiczenia mogą okazać się dobrym uzupełnieniem codziennych obowiązków, a w konsekwencji zdecydowanie polepszyć Twoje zdrowie i samopoczucie.

Jeśli jednak chciałabyś dowiedzieć się więcej na temat tego, jak trenować i wrócić do formy, będąc zapracowaną mamą, chętnie Ci w tym pomogę. Ja i mój Team zmotywowaliśmy wiele mam do regularnej aktywności i osiągnięcia świetnych efektów. Mam nadzieję, że Tobie również uda się zostać fit mamą. Zapoznaj się z ofertą na mojej stronie i zobacz, co dla Ciebie przygotowałam



Podziel się wpisem z innymi:

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

6 porad jak robić tanie i zdrowe zakupy

Jak często masz wrażenie, że kupujesz same niezbędne produkty, a po powrocie do domu okazuje się, że właściwie nie dasz rady skomponować z nich prostego posiłku? Zakupy spożywcze robimy nawet kilka razy w tygodniu, a w związku z tym wydajemy na nie dość sporą sumę pieniędzy. Wydaje Ci się, że nie ma na to sposobów? W związku z nieustannie rosnącymi cenami zrobienie tanich i zdrowych zakupów wydaje się być niemożliwe, jednak…

Czytaj więcej »

Jak zmienić nawyki żywieniowe?
6 porad dietetycznych, które będą Twoim kluczem do sukcesu!

Szukasz łatwego sposobu na wprowadzenie zdrowych nawyków żywienowych, które zostaną z Tobą na całe życie? Przechodziłaś na różne diety już wiele razy, ale zawsze coś stawało Ci na przeszkodzie do osiągnięcia sukcesu? W dzisiejszym, bardzo dynamicznym świecie trzymanie się zdrowej diety może być niekiedy dużym wyzwaniem. Opieka nad domem i rodziną lub praca często ogranicza Ci czas, który możesz przeznaczyć na przygotowanie zdrowych posiłków. Jeśli chcesz wiedzieć, co zrobić, żeby…

Czytaj więcej »

Promocja na

BLACK FRIDAY

-77%

na program dietetyczno-treningowy

BODY UP

do końca promocji zostało:

Dni
Godzin
Minut
Sekund