Jak przestać jeść słodycze? 4 sposoby na zachcianki

Chcesz się pozbyć zbędnych kilogramów, ale Twoją największą słabością są słodycze? Uwielbiasz je i bardzo ciężko jest Ci się opanować, gdy pojawia się zachcianka na czekoladę? Wydaje Ci się, że próbowałaś już wszystkiego, żeby przestać je jeść? Słodycze, nie należą do zdrowych produktów, ale nie musisz z nich całkowicie rezygnować! Jeśli podstawą Twojej diety będą zdrowe i zbilansowane posiłki to wystarczy, że zamiast rezygnować ze słodyczy, po prostu trochę je ograniczysz. Jak? Wystarczy, że zastosujesz moje 4 sposoby na radzenie sobie z zachciankami!


Zamiast rezygnacji ze słodyczy, postaraj się je ograniczyć!


1. Zastosuj zasadę 80/20 – ta zasada odwołuje się po części do tego, o czym wspomniałam już na początku. Na czym polega? Chodzi o to, aby 80% Twojej diety stanowiły posiłki zdrowe i zbilansowane. Komponuj je wybierając, jak najmniej przetworzone produkty. Natomiast pozostałe 20% Twojej diety mogą stanowić, tak zwane produkty rekreacyjne. Będą one trochę mniej wartościowe dla Twojego organizmu, ale bardzo pomogą Ci zachować spokojną głowę i mogą się okazać zbawienne dla Twojej psychiki. Jeśli chcesz zachować smukłą sylwetkę, to w perspektywie długofalowej nie możesz narzucać sobie zbyt wielu restrykcji żywieniowych. To właśnie one mogą sprawić, że nie wytrwasz na diecie, bo będzie ona dla Ciebie czymś nieprzyjemnym i w dodatku będzie Ci się kojarzyć z ograniczeniami i odmawianiem sobie przyjemności. Najważniejsze, aby zachować umiar i równowagę! 

2. Nie trzymaj słodyczy w domu założę się, że masz swoja magiczną półkę, w której magazynujesz słodycze, które kiedyś od kogoś dostałaś albo sama kupiłaś w sklepie na czarną godzinę. Taka półka to najgorsze co możesz zrobić jeśli chcesz jeść mniej słodyczy. Dlaczego? Bo gdy tylko najdzie Cię ochota na czekoladę, czy batona przypomnisz sobie właśnie o swoim małym magazynie słodyczy. Wtedy szansę na to, że finalnie sięgniesz po jakieś łakocie, są dużo większe niż gdybyś ich po prostu nie miała pod ręką. Jeśli masz taką szafkę i jest ona wypełniona po brzegi to najlepiej jeśli te słodycze komuś oddasz lub otworzysz w towarzystwie — wtedy mniej zostanie ich dla Ciebie!

 

Sprawdź, czym możesz zastąpić słodycze!

 

3. Poszukaj zdrowych zamienników słodyczy najlepszym sposobem na ograniczenie słodyczy jest znalezienie ich zdrowych zamienników! Obecnie w sklepach, restauracjach, czy kawiarniach znajdziesz coraz więcej fit słodyczy! Poszukaj czegoś dla siebie, co będzie miało lepszy skład niż klasyczny baton, czy czekolada. Gwarantuje, że jeśli zagłębisz się w ten temat, to będzie w czym wybierać. Ale skoro mowa o zamiennikach słodyczy to nie może oczywiście zabraknąć owoców!  Nie dość, że są słodkie, to jeszcze zawierają sporo witamin i składników mineralnych. 

 

A co jeśli te sposoby zawiodą?


4. Zastosuj metodę odroczonej gratyfikacji – już tłumaczę, na czym ta metoda polega. Kiedy pojawi się u Ciebie potrzeba sięgnięcia po coś słodkiego, musisz przerwać dotychczasowy schemat działania. Czyli wyłap moment, w którym pojawi się chęć na zachciankę i zamiast odruchowego sięgania po słodycze zrób coś innego! Odczekaj, nastaw budzik na 15 min, a w tym czasie zajmij się czymś. Przeczytaj rozdział książki, powieś pranie, pójdź na spacer, zadzwoń do koleżanki. Gdy usłyszysz budzik, zastanów się, czy faktycznie potrzebujesz zjeść coś słodkiego, czy była to tylko chwilowa potrzeba. Możesz to powtórzyć parę razy pod rząd. Nawet jeśli ostatecznie sięgniesz po zachciankę, to będzie to ogromny postęp, bo przerwiesz dotychczasowy schemat działania i w przyszłości na pewno uda Ci się powiedzieć nie i zrezygnować z zachcianki!

 

Wiesz już, jakie są 4 najskuteczniejsze metody na radzenie sobie z ciągłą potrzebą jedzenia słodyczy. Nie wprowadzaj ich wszystkich na raz, przetestuj każdą pojedynczo i zobacz, która z nich sprawdzi się u Ciebie najlepiej. Jeśli jednak czujesz, że chęć sięgania po zachciankę jest u Ciebie na tyle mocna, że nie potrafisz sobie z tym sama poradzić i odbija się to negatywnie na Twojej sylwetce, to chętnie pomogę Ci z tym walczyć! Sprawdź dostępne na mojej stronie możliwości współpracy dietetyczno-treningowe i raz na zawsze wspólnie pożegnamy Twoje problemy! 

Podziel się wpisem z innymi:

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

5 najważniejszych zasad skutecznego treningu pośladków

Silne, kształtne i uniesione pośladki to cel, a nierzadko też marzenie wielu kobiet. Wdrażamy dietę, treningi, aby nie były one płaskie i rozleniwione. Jednak sam trening wykonany w sposób nieprzemyślany nie będzie wystarczający. Powinien być przygotowany tak, aby przynosił pożądane efekty i kształtował odpowiednio nasze mięśnie. Skuteczny trening to podstawa dobrych efektów.

Czytaj więcej »