ZWALCZ STRES. MOICH 7 SPOSOBÓW NA STRES.

O tym jak ważne jest unikanie stresu nagrałam filmik, w którym mówię, że stres wiąże się z gorszym samopoczuciem, zdrowiem ale przede wszystkim spowalnia nasze efekty diety i treningu. 

Mam kilka swoich sposobów na poradzenie sobie ze stresem:) Oto kilka z nich:

1.Gorący prysznic lub kąpiel w wannie. Ciepła woda pomaga rozluźnić mięśnie i zwiększyć krążenie krwi.  Zapal świece, włącz relaksującą muzykę i mocz się  w wannie przez co najmniej dziesięć minut. Ale niech Twoja głowa będzie ‘’pusta’’. Nie myśl o niczym, to twój spokojny czas. Po wyjściu z wanny, smaruję się Elancylem, gównie nogi, bo to u mnie okolice cellulitu więc  po wyjściu stosuje automasaż  kremem. Elancyl dostępny jest w aptece a jego regularne używanie, przynosi efekty. 

* Kąpiel to świetny czas na podsumowanie całego dnia.

2. Kiedy cały dzień chodzę w leginsach, albo mam spotkania i jestem w spódnicy, to najszybsza metodą na odstresowanie jest u mnie zmiana ubrań. Przebieram  się w najbardziej wygodne ubrania czyli luźne dresy i bluzę z kapturem.  Miękkie ubrania od razu sprawiają, że czuje się lżej:) 

3. Kolejny sposób jest równie prostu co poprzednie:) Lekkie ćwiczenia. Może się  wydawać, że trening kłóci się  relaksem, ale ćwiczenia pomagają mi oczyścić głowę, spalając całą energię mentalną zaoszczędzoną podczas długiego dnia w pracy. Oczywiście mowa tu o treningu jogi albo pilatesu. Dochodzi do tego cała otoczka, czyli świeczki, muzyczka. 20 minut jogi wprowadza mnie w cudowny nastrój, czuje się rozluźniona ale zarazem silniejsza. 

* Inna forma to spacer po  pobliskim parku, jeśli na dworze nadal jest jasno. Skup się na cieszeniu się świeżym powietrzem i odgłosami natury.

4. Czytanie to świetny sposób na odpoczynek i co najważniejsze przestaniesz myśleć o wszystkich rzeczach, które zrobiłaś lub czego nie zrobiłaś w ciągu dnia. To także wspaniały sposób na przygotowanie się do  spania.

Wybierz powieść, którą chcesz przeczytać i odłóż na bok 30 minut przed pójściem do łóżka. 

* Posłuchaj audiobooka  jeśli wolisz. Wizualizuj akcję i ustaw to sobie  w głowie podczas wygodnego siedzenia lub leżenia.

* Jeśli wolisz korzystać z  tabletu, spróbuj go użyć bez podświetlania, jeśli to możliwe. Możesz też ściągnąć na telefon, laptopa czy tableta aplikacje, która nie męczy twoich oczu. 

5. Medytowanie przez 10-20 minut dziennie może pomóc w obniżeniu ogólnego stresu, a nawet krótka pięciominutowa medytacja, gdy poczujesz się przytłoczona, pomoże ci skupić się na stresującej sytuacji lub  pracy. Możesz to zrobić siedząc lub leżąc, używając mantr lub wskazówek z przewodnikiem lub po prostu skup się na oddychaniu. Celem jest po prostu rozluźnienie ciała i uspokojenie umysłu.

* Aby uzyskać prostą medytację, którą możesz zrobić samemu, po prostu połóż się lub usiądź wygodnie, zamknij oczy i weź głębokie oddechy, licząc każdy wdech i każdy wydech, aż do 10. Poczuj powietrze w swoim ciele, gdy porusza się i zwalnia całe napięcie z każdym wydechem. 

* Jeśli chcesz  wyobraź sobie siebie w spokojnym, pięknym lub bezpiecznym miejscu. To może być stół kuchenny twojej babci, plaża na Oceanie Indyjskim, latanie  balonem lub gdziekolwiek chcesz. Wyobraź sobie, że używasz swoich zmysłów, takich jak wzrok, dźwięk, zapach, a nawet dotyk. Im bardziej możesz to sobie wyobrazić, tym łatwiej poczujesz się totalnie zrelaksowana. 

* Pobierz aplikację medytacyjną na swój telefon, np. Headspace, na bezpłatną wersję próbną. Headspace oferuje 10 dni medytacji 10 minut, aby nauczyć cię medytacji. 

6. Uwielbiam bardzo  aromaterapię. Szczególnie  działa na mnie lawenda. Pozwala mi zasnąć jak dziecko. Do kąpieli często używam płatków róży. Mam też specjalny dyfuzor olejków zapachowych i sprawdza mi się już od 3 lat:) Piękna sprawa za małe pieniądze. 

7. Ostatni sposób to adaptogeny. A więcej o nich u mnie na kanale: https://www.youtube.com/watch?v=GoT0jiOKUnE

Jakie Wy macie sposoby na stres a może stres w ogóle Was nie dotyczy, dajcie mi znać w komentarzu.

Podziel się wpisem z innymi:

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

6 porad jak robić tanie i zdrowe zakupy

Jak często masz wrażenie, że kupujesz same niezbędne produkty, a po powrocie do domu okazuje się, że właściwie nie dasz rady skomponować z nich prostego posiłku? Zakupy spożywcze robimy nawet kilka razy w tygodniu, a w związku z tym wydajemy na nie dość sporą sumę pieniędzy. Wydaje Ci się, że nie ma na to sposobów? W związku z nieustannie rosnącymi cenami zrobienie tanich i zdrowych zakupów wydaje się być niemożliwe, jednak…

Czytaj więcej »

Jak zmienić nawyki żywieniowe?
6 porad dietetycznych, które będą Twoim kluczem do sukcesu!

Szukasz łatwego sposobu na wprowadzenie zdrowych nawyków żywienowych, które zostaną z Tobą na całe życie? Przechodziłaś na różne diety już wiele razy, ale zawsze coś stawało Ci na przeszkodzie do osiągnięcia sukcesu? W dzisiejszym, bardzo dynamicznym świecie trzymanie się zdrowej diety może być niekiedy dużym wyzwaniem. Opieka nad domem i rodziną lub praca często ogranicza Ci czas, który możesz przeznaczyć na przygotowanie zdrowych posiłków. Jeśli chcesz wiedzieć, co zrobić, żeby…

Czytaj więcej »

Promocja na

BLACK FRIDAY

-77%

na program dietetyczno-treningowy

BODY UP

do końca promocji zostało:

Dni
Godzin
Minut
Sekund