W biodrach siła!

To, że biodra są wyznacznikiem kobiecości to jasne od zawsze. Tak było i będzie. Ładne, krągłe pośladki to marzenie wielu kobiet, i każda z nas chce aby nasza pupa dobrze wyglądała w jeansach. To o dużych, kształtnych pupach pisze się piosenki:) Niestety wiele z nas, nie osiągnie zamierzonego efektu, nie dlatego, że trenuje w domu, albo ze względu na genetykę. Problemem może być brak prawidłowego ruchu w stawie biodrowym podczas ćwiczeń. Ruch ten chcę po krótce omówić w tym poście. Jest to ruch zawiasowy w stawie biodrowym o nazwie hip hinge. Co ma to wspólnego z pośladkami? Już tłumaczę. Staw biodrowy to największy staw w naszym szkielecie a to właśnie mięsień pośladkowy wielki prostuje ten staw. Mięsień pośladkowy z kolei to najsilniejszy mięsień, naprawdę może dużo:)

Musicie zdać sobie sprawę z tego jak duża siła znajduje się w naszych biodrach. Mogą tak wiele. Ruch hip hinge to podstawa jeśli chcesz ruszyć swoje pośladki, chcesz zmienić swoje ciało to musisz zapoznać się z tym ruchem i opanować go technicznie a wtedy zobaczyć jakie pokłady siły i energii w Tobie drzemią. Ruch ten angażuje do pracy prostowniki (plecy), pośladki a także tylne pasmo ud. Bardzo łatwo można się go nauczyć. Ustań tyłem do ściany na odległość około półtorej stopy. Następni ustaw plecy i kręgosłup w pozycji neutralnej, cofnij barki w tył. Zaangażuj brzuch i wykonaj ruch biodrami w tył, pochylając tym samym korpus do przodu. Lekko ugnij kolana, postaraj się aby korpus był ustawiony równolegle do podłogi. Pośladkami staraj się dotknąć ściany. Jeśli czujesz rozciąganie w udzie to jest to ok.

Możliwe, że ten ruch będzie dla Ciebie ciężki do wykonania, bo masz spięte uda, plecy, warto wtedy pomysleć o regularnych sesjach stretchingu. Jeśli udało Ci się zejść w dół to postaraj się teraz tą sama drogą wrócić do góry bez zaokrąglania pleców. Ruch ten jest ważny u każdego, bo bierze udział nie tylko w prawie każdym sporcie ale też w życiu codziennym kiedy coś podnosimy. Jeśli Twoje pośladki mają się zmienić, to warto zacząć od przygotowania ich do ciężkich ćwiczeń właśnie poprzez kilka powtórzeń ruchu hip hinge. Możesz też dodać ćwiczenie aktywacyjne np. pull trough.

Macie opanowany ten ruch?:) Znacie ?:)

Podziel się wpisem z innymi:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

Dodaj komentarz

O mnie

Kilka miesięcy temu urodziłam cudownego synka. Był to najlepszy dzień w moim życiu i od tego momentu macierzyństwo jest dla mnie niesamowitą podróżą. Jestem bardzo silną kobietą, której udało się urodzić syna siłami natury. Wiem, że po porodzie trudno jest się czuć pewnie ze swoją aktualną figurą. Dlatego moje poporodowe treningi stały się powodem do stworzenia tego autorskiego prowadzenia. Zasługujesz na to, aby czuć się pewną siebie przez cały rok, bez względu na to, na jakim etapie życia jesteś.

Opinie

Metamorfozy

Najnowsze na blogu

Dlaczego niektóre kobiety nigdy nie wracają do formy sprzed ciąży?

W czasie ciąży w ciele kobiety zachodzi wiele zmian. Nawet bardzo aktywne i zadbane kobiety po ciąży skarzą się, że ciężko im wrócić do formy. To prawda, jest to trudne, ale nie jest niemożliwe. Wiele młodych mam prędzej czy później wraca do figury sprzed ciąży. Jednak niektóre kobiety nigdy nie wracają do formy. Czemu tak się dzieje?

Czytaj więcej »

Jak schudnąć po ciąży?

Większość młodych mam zmaga się z dodatkowymi kilogramami, które za wszelką cenę chcą zrzucić i wrócić do formy sprzed ciąży. Dbanie o zdrowie i ciało są bardzo ważne, ale pamiętaj, aby dać sobie na to czas. Żeby schudnąć po ciąży potrzebujesz czasu i odpowiedniego planu działania.

Czytaj więcej »

JAK UZYSKAĆ TALIĘ OSY?

Wąska talia-marzenie większości kobiet. Skąd taki fenomen talii osy? Przede wszystkim taka sylwetka-szersze biodra, ładny biust i szczupła talia to najbardziej pożądany typ sylwetki u kobiet.

Czytaj więcej »

CIĄŻA WOLNO-NIE WOLNO?

Ciąża to okres, który dla wielu kobiet jest dobrym momentem na dokończenie rożnych spraw, zaczęcie nowych projektów czy zadbanie o siebie. Osobiście mam nieco więcej czasu

Czytaj więcej »